مواردی که در این مطلب میخوانید:

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

برای سفر به کشور ایتالیا مهم ترین مدرکی که باید همراه خود داشته باشید تمکن مالی است زیرا در هنگام مهاجرت و مسافرت از شما خواسته خواهد شد. میزان تمکن مالی مورد نیاز سفارت ایتالیا براساس مدت زمان اقامت و نوع ویزا شما در این کشور متفاوت می باشد.

نحوه محاسبه تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای ایتالیا بدین صورت می باشد که شما باید مبلغ کلی برای هزینه سفر تا 5 روز به ایتالیا برای سه  نفر را داشته باشید که نزدیک به 695.22 یورو می باشد ضمن اینکه اگر سفر شما 6 الی 10 روز طول بکشد باید 44.93 یورو در روز برای خودتان و برای شخص وابسته به خود 26.33 یورو اضافی در روز داشته باشید. 

در ادامه این مطلب مجموعه گروه آسمان به بررسی روش‌های تمکن مالی مورد نیاز سفارت ایتالیا و میزان تمکن مالی در ویزاهای مختلف می‌پردازد و اخذ اقامت از طریق این روش می پردازند شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود جهت مهاجرت، سفر و اخذ اقامت ایتالیا با ما تماس بگیرید.

میزان تمکن مالی مورد نیاز سفارت ایتالیا

همانطر که گفتیم تمکن مالی مدرکی است که هنگام اخذ ویزای کشور ایتالیا باید ارائه دهید تا توانایی مالی شما اثبات شود. میزان تمکن مالی مورد نیاز سفارت کشور ایتالیا به مدت زمان و تعداد افرادی که به ایتالیا سفر یا مهاجرت می‌کنند، بستگی دارد.

تمکن مالی که نیاز است به ایتالیا ارائه دهید بر اساس نوع ویزا با یکدیگر متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که ویزاهای ایتالیا شامل دو دسته هستند که شامل ویزای بلند مدت تایپ D که معمولا برای اهدافی مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری دریافت می شوند و میزان تمکن مالی آنها یکسان است و ویزاهای کوتاه مدت تایپ C که ویزا شینگن هم نامیده می شود و برای اقامت های کوتاه مدت اخذ می شوند.

حالا می خواهیم به میزان تمکن مالی مورد نیاز ایتالیا برای هر نوع ویزا اشاره کنیم.

تمکن مالی ایتالیا

هزینه و مدت زمان صدور ویزای تمکن مالی ایتالیا

هزینه ای که نیاز است تا برای بررسی و دریافت ویزای تمکن مالی ایتالیا به سفارت پرداخت کنید برای هر فرد بالای مبلغ 100 یورو می باشد. متقاضیان دریافت ویزای تمکن ومالی کشور ایتالیا برای ارسال درخواست ویزا و ارائه مدارکشان به سفارت این کشور باید شخصا مراجعه نمایند.

ویزای تحصیلی ایتالیا

تمکن مالی مورد نیاز ایتالیا برای ویزا تحصیلی

متقاضیان این نوع ویزا اجازه اقامت بیش از 90 روز در ایتالیا را دارند ولی با این حال دانشجویان جهت اثبات اینکه در مدت تحصیل و اقامت خود در ایتالیا توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در ایتالیا را دارند، باید تمکن مالی به سفارت ایتالیا ارائه دهند.  در صورتی که دانشجو بدون بورسیه تحصیلی وکمک هزینه قصد ورود به ایتالیا را داشته باشد باید حداقل میزان تمکن مالی مورد نیاز سفارت ایتالیا را داشته باشد که می توانید مقدار آن را در زیر مشاهده نمایید:

تمکن مالی به ازای هر ماه 467.65 یورو می باشد.

تمکن مالی به ازای یک سال 6079.45 یورو می باشد.

تمکن مالی مورد نیاز سفارت ایتالیا برای ویزا توریستی

بالاتر اشاره کردیم که ایتالیا جزو کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا می باشد برای همین متقاضیانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید ویزای شینگن دریافت کنند که 6 ماه اعتبار دارد که افراد می توانند با ویزای شینگن به مدت ۹۰ روز در طول این ۶ ماه در ایتالیا اقامت داشته باشند اما اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت همچنین باید قبل از اینکه ویزا شینگن دریافت کنند مدت اقامت خود را تعیین کنند تا بتوانند تمکن مالی خود را ارائه دهند. راجع به تمکن مالی از طریق ویزا توریستی ایتالیا باید بگوییم که بستگی به طول مدت اقامت شما دارد و به نسبت روزهایی که قصد ماندن در آنجا را دارید تعیین می شود.

تمکن مالی مورد نیاز سفارت ایتالیا از طریق ویزای کاری

ویزای کاری ایتالیا از نوع تایپ D می باشد که به فرد اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. میزان تمکن مالی لازم برای ویزای کاری کشور ایتالیا براساس مدت زمان اقامت شما در این کشور تعیین می‌گردد.

مدارک لازم جهت دریافت گواهی تمکن مالی

شما برای دریافت  گواهی تمکن مالی ابتدا باید مدارکی ارائه کنید که این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • کارت ملی متقاضی
  • اصل یا کپی پاسپورت
  • متقاضیان باید فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی را تکمیل کنند و ارائه دهند.
  • وکالت نامه اصل باید همراه خود داشته باشند.
مدارک تمکن مالی ایتالیا

گواهی تمکن مالی چیست و کاربردهای آن چه می باشد؟

گواهی تمکن مالی نشان دهنده توانایی تامین هزینه های مالی در مدت زمان اقامت در کشور دیگر می باشد و از مهم ترین و ضروری ترین مدارک به هنگام اخذ ویزا بعضی کشورها علی الخصوص کشورهای حوزه شینگن است که ایتالیا نیز از جمله این کشورها است، می باشد.

مهاجرت شما به هر دلیلی باشد ( تحصیل، زندگی، سرمایه گذاری و غیره ) تمکن مالی جزو اسنادی است که برای دریافت ویزا بسیار حیاتی و تاثیر گذار می باشد.

همانطور که گفتیم گواهی تمکن مالی یا  Proof of Funds (POF) با نام «Certificate of Financial Ability» نیز شناخته می‌شود. سندی می باشد که مشخص می کند یک فرد، موسسه یا شرکت دارای وجوه مالی (پول) کافی، برای زندگی، تحصیل، سرمایه‌گذاری و غیره است.

 در گواهی تمکن مالی میزان سرمایه فعلی و تراکنش‌های مالی شما درج می شود همچنین علت اصلی صدور این گواهی این است که سفارت متوجه شود که شما پرداخت هزینه‌های زندگی مانند خانه، خوراک، پوشاک، تحصیل و غیره را در کشور مقصد دارید. این گواهی به درخواست متقاضیان به زبان انگلیسی و فارسی برای سفارت به عنوان مدرک، جهت اخذ ویزا صادر خواهد شد.

شرایط اقامت ایتالیا و روش های اخذ آن

اقامت ایتالیا از روش های مختلفی صورت می گیرد که بسته به روش ها شرایط متقاضیان نیز ممکن است متفاوت باشد. که انواع آن روش ها شامل اخذ اقامت از طریق تحصیل، از طریق کار، سرمایه گذاری، اقامت ایتالیا از طریق خود حمایتی، تولد، ازدواج، پناهندگی و خانوادگی می باشد.

اقامت ایتالیا از طریق خود حمایتی

این نوع اخذ اقامت یعنی افراد باید از خودشان حمایت کنند و بدون نیاز به حمایت دولت بتوانند از پس هزینه های زندگی در کشور ایتالیا بر بیایند. در اقامت خود حمایتی ایتالیا مدرک تحصیلی، سن و سابقه کاری اهمیتی ندارد و تنها میزان دارایی و تمکن مالی افراد تعیین کننده می باشد. شخص اصلی بایستی پرینت حساب خود که تقریبا باید مبلغ 31 هزار یورو موجودی داشته باشد را ارائه دهد همچنین باید به ازای هر یک از اعضای خانواده مبلغی اضافه نماید. شخص اجازه کار در ایتالیا مدارد و باید درآمد ثابتی داشته باشد و آن را اثبات کند زیرا لازم است هزینه های زندگی خود خانواده اش را تامین کند که این درآمد ثابت از اجاره ملک، سود سهام، سود سپرده گذاری در بانک و غیره قابل ارائه می باشد.

نکته مهم در رابطه با شرایط کار در این نوع اقامت این است که شخص می تواند سرمایه گذاری کند و درآمدی برای خود حاص کند برای مثال ملکی را خریداری کند و با اجاره آن درآمد داشته باشد. اگر این نوع اقامت ایتالیا را دریافت کنید اجازه رفت و آمد و جابه جایی آزادانه در کل منطقه شینگن را دارید. درصورتی که متقاضی با اقامت خودحمایتی سالی 6 ماه در ایتالیا زندگی کند می تواند پس از 5 سال درخواست اقامت دائم ایتالیا و پس از گذشت 10 سال درخواست پاسپورت این کشور را دهد.